duminică, 5 iunie 2011

Romante romanesti si jarmane

Prin acest articol voi inaugura o serie de postari despre carti vechi, editii deosebite dar si obisnuite sau alte intamplari frumoase care intra si ies pe usa anticariatului nostru din Arad. Zilele trecute am gasit o colectie impresionanta de partituri muzicale. Cele aproximativ 40 de partituri formeaza impreuna o carte cu titlul "Romante romanesti si jarmane" titlu dat in urma cu peste o suta de ani de maestrul legator. Iata fotografiile minunatelor coperti ale partiturilor dar si cateva reclame din acea perioada.

Imnul national pentru piano de Eduard A. Hubsch, Inspectorul General al Musicelor Armatei.

Vanzare de pianine noi din cele mai renumite fabrici a lei 40, lunar fara acont, la Georg Degen Bucuresti langa Capsa.

Nu m'abandona! Romanta pentru voce si piano aranjata de...

In raristea pe langa vii. Romanta armonizata si aranjata de J. Paschill

S-a dus amorul. Romanta dedicata domnului G. Bengescu-Dabija. Poezie de M. Eminescu. Muzica de Eugeniu Z. Ceaicovschi

In ochii tei atat de mandri. Poesie de Alfred Gounin. Musique de B. Lax

Cuplete romanesci. C. Decker, Desciplina dragostii. P. Derosanu, La bal mascat. A. Pestalozza, Ciribirin, Canzonetta.


Mai am un singur dor. Melodie populara. Versuri de Mihail Eminescu. Muzica aranjata de George Popescu. Medaliat la Expozitia din Roma si Florenta.


Doina compusa pentru piano de Gheorghe A. Dinicu.


Doina Oltului. Cuvinte de V. Allecsandri. Muzica de Gh. S. Vassiliu.


Mandrulita de la munte. Arie nationala cantata pentru prima ore de D-ra Gavalla. Cuvinte de B. Alexandri. Musica de G. Stefanescu.


De ce? Romanta pentru voce cu acompaniament de piano, dedicata domnisoarei Elena Antonescu. Versuri de Maria Popescu. Musica de J. G. Bratianu.


Pe langa plopi fara sot. Romanta pentru voce si piano, cuvinte de M. Eminescu. Musica de Jancu Filip J.


S-a stins! Romanta pentru voce si piano, cuvinte de Erich Kurt Groeger. Muzica de J. Huszka. Magazinul de muzica N. Mischonzniky.


Banul Maracine. Dans romanesc pentru piano.


Te-am asteptat. Serenada, cuvinte de P. Vulcan. Muzica de Gheorghe S. Vassiliu.


Fa ne Doamne iar copii. Romanta pentru voce si piano. Cuvinte de Const. D. Tieu Stefanescu. Musica de Nastase Ionescu.


Veselia romana. Colectiune de Romante si Arii alese pentru voce si piano.


Ma incins dorul! Romanta pentru voce si piano de Ernest J. Alexandrescu, absolvent al Conservatorului Bucuresti. Omagiu Dlui Sub-locotenent Alexandru Tell.


De-acuma ne te-oi mai vedea. Romanta dedicata Dlui D. G. Kiriac. Versuri de Mihail Eminescu. Muzica de Jonel G. Bratianu.


La Steaua care a rasarit. Romanta. Prietenului meu Mihail Nasta. Versuri de Mihail Eminescu. Musica de I. G. Bratianu.


Arii si dansuri nationale. 1. Banul maracine, 2. Potpuri national de L. Wiest, 3. Ciocarlia de L. Stern, 4. Trecui pe langa o cruce de Emil Petrescu.


Dupa fragi si dupa mure. Romanta dedicata amicului meu G.N. Ochialbi. Cuvinte de Cornelia Cherenbach. Muzica de Niculae Paraschiv.


Te chiama. Romanta pentru voce si piano. Cuvinte de A. C. Cuza. Musica de G. N. Roiu.


Magazinul de muzica "Arta".

Celelalte sunt "jarmane"















3 comentarii:

  1. Te chiama. Romanta pentru voce si piano. Cuvinte de A. C. Cuza. Musica de G. N. Roiu.

    Mai aveti lucrarea de sus?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutări! (scuzați traducerea Google nu vorbesc limba română)
    Numele meu este Elian Degen, mă întreb dacă aveți mai multe informații despre Georg Degen, care ar putea fi străbunicul meu, care a fost un magazin de muzică din strada Victoria din Bucuresti, mi sa spus de către bunicii mei. El a avut o sotie pe nume Sophie Laxer, compozitoare.
    Apreciez orice informații suplimentare pe care le poate da-mi.
    Vă mulțumim!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma trezesc si eu dupa atatia ani. Cred ca am originalul lucrarii Doina Oltului, versuri de Vasile Alecsandri, muzica Vassiliu.

    RăspundețiȘtergere